Rodzaje autoalarmów

1. AUTOALARM PILOTOWY  – Tradycyjny system gdzie załączanie i wyłącznie systemu odbywa się za pomocą dodatkowego pilota. Zastosowanie w pojazdach bez fabrycznego sterowania zamkiem centralnym w kluczyku. Idealnie sprawdzają się również w maszynach budowlanych i łodziach. Warto zwrócić wagę aby pilot posiadał zmienny kod i system anty-scaningowy zabezpieczający przed przechwyceniem sygnału przez niepowołaną osobę. Alarmy pilotowe są lepiej zabezpieczone pod tym względem od fabrycznych pilotów. Zaletą takiego systemu jest niezależne i bezpieczniejsze sterowanie alarmem, oraz możliwość podłączenia zamka centralnego, co oprócz zabezpieczenia przed kradzieżą zwiększa komfort obsługi. Minus – dodatkowy element dopinany do kluczyka.

2. AUTOALARM BEZPILOTOWY
– Autoalarm zsynchronizowany z fabrycznym sterownikiem zamka centralnego. Sterowanie systemem odbywa się za pomocą fabrycznego pilota w kluczyku. Działają podobnie jak autoalarmy CAN, są tylko w inny sposób sprzęgnięte z instalacją pojazdu. Użytkownik nie widzi różnicy w działaniu tych systemów. Zaletą alarmów bezpilotowych jest niższa cena i brak dodatkowego pilota który trzeba nosić razem z kluczykiem. Alarmy bezpilotowe zakłada się w starszych pojazdach w których nie występuje system CAN

3. AUTOALARM CAN
– Systemy alarmowe dedykowane do nowych pojazdów z szyną CAN. Podobnie jak w autoalarmach bezpilotowych, sterowanie systemem odbywa się za pomocą fabrycznego pilota w kluczyku. Dzięki podpięciu pod CAN alarm zbiera więcej dokładnych informacji niezbędnych do prawidłowego działania. Sam montaż systemu jest mniej inwazyjny i nie koliduje z czułą elektroniką nowych samochodów. Mniej przewodów rozprowadzanych po aucie, mniej dodatkowych sterowników pozwala lepiej ukryć instalację alarmową.  Ma to istotny wpływ na skuteczność alarmu.

4. AUTOALARM Z IDENTYFIKACJĄ UŻYTKOWNIKA –  Dedykowany dla osób lubiących komfort i wygodę. System wyposażony jest w osobisty identyfikator. Może mieć postać karty, mikro-pilota,  transpondera lub długopisu. Dzięki temu użytkownik jest automatycznie identyfikowany jeżeli znajdzie się w bliskiej odległości od pojazdu. W przypadku pozytywnej identyfikacji system odpowiednio reaguje. Automatycznie z dezaktywuje się, otworzy zamek centralny i odblokuje immobiliser umożliwiając uruchomienie silnika. Odwrotna sytuacja ma miejsce podczas oddalania się od auta. Gabaryty identyfikatora pozwalają trzymać go np. w portfelu czy kieszonce koszuli.

5. AUTOALARM Z KOMUNIKACJĄ GSM
– W zależności od konfiguracji może to być autoalarm pilotowy, bezpilotowy, lub Can. Posiada szereg funkcji a głównie zapewnia kontakt użytkownika z pojazdem za pomocą sieci komórkowej GSM. Wystarczy że użytkownik posiada zalogowany w sieci telefon komórkowy. Takie rozwiązanie daje następujące możliwości:
informowanie użytkownika o próbie kradzieży auta z rozgraniczeniem na strefy, lokalizacja pojazdu, zdalna blokada silnika, zdalne sterowanie wybranymi funkcjami auta, możliwość podsłuchu. Autoalarmy tego typu są bardzo skuteczne. Dzięki natychmiastowemu powiadamianiu, użytkownik może bardzo szybko podjąć odpowiednie działania /np. powiadomienie policji/